نقش تحلیل داده در بازاریابی

فناوری های جدیدی مانند تحلیل داده و یادگیری ماشینی، دقت و هوشمندی قابل توجهی برای بازاریابی دیجیتال رقم زده اند و روش های سنتی دیگر اثرگذاری سابق را ندارند. اهمیت کلان داده بسیار بیش تر از یک کلمه کلیدی است. در واقع حجم عظیمی از اطلاعاتی که به صورت رایانش ابری جمع آوری می شود، همه جنبه های زندگی ما از بهبود سلامتی تا کاهش ترافیک در کلانشهر ها را تحت تاثیر قرار می دهد. قدرتمند سازی کمپین های بازاریابی نیز خدمت دیگر این علم به بازاریابان دیجیتال است.

به همین دلیل است که بازاریابان دیجیتال به طور فزاینده ای از فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات و کشف راه حل های جدید برای خلق کمپین های تبلیغاتی هوشمندتر استفاده می کنند. آنها همچنین قادر خواهند بود از الگوریتم های پیش بینی کننده برای حدس و تخمین سلیقه و نیاز آتی مشتریان و تطبیق خود با آن استفاده کنند.

بازاریابی مدرن وابستگی بسیار زیادی به اطلاعات دارد. در این میان نقش تحلیل داده در بازاریابی هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. ما می توانیم مخاطبان خود را شناسایی کنیم، رویکردها و روندها را بشناسیم و الگوهای رفتاری و عادت های خرید را تشخیص دهیم. در این شرایط قادر خواهیم بود با مشتریان خود به صورت مستقیم و موثر تعامل داشته باشیم. با ظهور فناوری های جدید رسانه ای، بازاریابان دسترسی بیشتری به داده ها و تجزیه و تحلیل کاربران دارند.

رابرت بلیک متخصص بازاریابی در بحث های لینکدین خود می نویسد: روزهایی که تبلیغات را بر روی کاغذ اجرا می کردیم و فروش از طریق این روش افزایش می یافت تمام شده است. در حال حاضر می توانیم مخاطبان خود را شناسایی کنیم، رویکردها و روندها را بشاسیم و الگوهای رفتاری و عادت های خرید را تشخیص دهیم. در این شرایط قادر خواهیم بود با مشتریان خود به صورت مستقیم و موثر تعامل داشته باشیم.

در اینفوگرافی زیر بررسی می کنیم که بازاریاب ها چگونه می توانند از تحلیل داده جهت دستیابی به مشتریان جدید استفاده کنند.

امکان ارسال دیدگاه برای این نوشته وجود ندارد.