ویژگی ها و کاربرد‌های بلاک‌چین

[et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]بلاک‌چین به عنوان یک پایگاه داده به اشتراگ گذاشته شده عمل می‌نمایید،که قابلیت به روز نگه داشتن تمام فایل ها و تایید هویت آن‌ها را دارد. تکنولوژی بلاک‌چین همچنان در مراحل ابتدایی توسعه خود می‌باشد، که با ایفای نقش یک سطح قابل اعتماد برای انجام مبادلات برای حذف اشخاص ثالث اشاره نمود و در واقع این مورد یکی از بسیار دلایلی است که تکنولوژی می‌تواند مدل‌های تجاری را در صنعت تحت تاثیر قرار دهد و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود در کاربردهای مختلف زندگی بشر را دستخوش تحولات اساسی نماید

Allen به این نکته تاکید دارد که تکنولوژی بلاک‌چین که به عنوان پایه‌ای برای بیت‌کوین هست نیازی به ذخیره اطلاعات درباره ارز‌ها ندارد. هر اطلاعاتی که نیازمند واسط میانی برای تایید هویت است به صورت نظری در بلاک‌چین ذخیره می‌شود که این عمل باعث مستقل شدن این تکنولوژی از واسط‌های میانی می‌شود.

Mougayar بلاک‌چین را به صورت گسترده تری تعریف کرده است «شبکه مبادله ارزش» که پتاسنیل ذخیره و انتقال اطلاعات به شیوه غیرمتمرکز را دارا می‌باشد.

Zhu and Zhou درباره فرمول‌بندی ویژگی های بلاک‌چین درباره با تجزیه‌ و تحلیل برنامه‌های بلاک‌چین در رابطه با بازار سهام چین در مجله دست‌آورد‌های مالی سال ۲۰۱۷ اشاره نموده است.

درحال حاضر هنوز به یک اجتماع جامع درباره حوزه های کابردی تکنولوژی بلاک‌چین دست پیدا نکرده‌ایم، البته بجز در مورد ارز که نمونه آن را می‌توان بیت‌کوین نام برد. اهداف و کاربرد‌های احتمالی بسیاری وجود دارد که ممکن است مورد استفاده بلاک‌چین قرار بگیرد، اگر‌چه امکانات تکنولوژی به سختی بررسی می شود. در ادامه بیشتر توضیح داده شده است.

دانلود مقاله

به قلم: آرشام بهبهانی، خانم معصومه اکرمی نسب

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

مهندسی اپتیک و لیزر

تعریف

رشته مهندسی اپتیک و لیزر یکی از شاخه های اصلی و مهم علم فیزیک می باشد. دانش اپتیک و لیزر پیشرفت های فراوانی در دهه‌های اخیر داشته است. با توجه به آینده درخشان و کاربردهای روزافزون آن، تربیت کادر متخصص که آشنا به زیر بناهای نظری و مسلط به مبانی عملی باشند، لازم به نظر می‌رسد. در رشته مهندسی اپتیک و لیزر دانشجویان با انواع لیزر و اپتیک و کاربردهای آنها، اسپکتروسکوپی لیزری (اندازه گیری طول موج و فرکانس)، فن آوری ساخت قطعات اپتیکی و…آشنا می شوند و قادر به طراحی و ساخت تجهیزات اپتیکی و لیزری مورد نیاز در زمینه های مختلف باشند.

توانایی

چون زیر شاخه ای از علم فیزیک محسوب می شود، باید دانشجو در درس ریاضی و فیزیک از سطح خوبی برخوردار باشد. محیط کاری این رشته اکثرا در بیمارستان ها و در زمینه پزشکی یافت میشود. بنابراین باید فرد در این محیط اذیت نشود.

گرایش‌ها(در مقطع کارشناسی)

در مقطع کارشناسی گرایشی ندارد.

گرایش‌ها(در مقطع کارشناسی ارشد)

در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های «اپتیک» ، «لیزر» و «اپتوالکتریک» می باشد.

گرایش‌ها(در مقطع دکترا)

این رشته در مقطع دکتری نیز قابل تحصیل می باشد.

موقعیت شغلی

در سال‌های اخیر و همزمان با رشد جهانی کاربردهای لیزر رشته اپتیک و لیزر نیز شاهد بازار کار مناسبی بوده است. طراحی، نگهداری و تعمیر سیستمها و تجهیزات اپتیکی، لیزری و اپتوالکترونیکی. امور تحقیقاتی و اجرای طرحهای کاربرد لیزر در حوزه های علمی، صنعتی (مانند جوشکاری، ساخت دستگاههای فاصله یاب و…)، نظامی و پزشکی(مانند لیزر درمانی)، مخابرات نوری و… از جمله بازار کار موجود برای این رشته می باشد.

پول دیجیتالی

زندگی بشر امروزی، با ورود به دنیای سایبر و گسترش پدیده ­های نوین، تحت تحولات اساسی قرار گرفته است. یکی از این پدیده­ ها، پول دیجیتالی است که زمان قابل توجهی از ظهور اولیه آن می­ گذرد، و با فراگیر شدن تجارت­ الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی چهره جدیدی را به خود گرفته و به طور افزون بر وسعت کاربرد آن افزوده می ­شود. پول دیجیتالی وسیله ­ای عمومی و چندمنظوره برای پرداخت است. به طور کلی پول دیجیتالی عبارت است از ارزش ذخیره شده، که به شکل دیجیتالی نگهداری می­ شود و برای پرداخت­ های آنی در معاملات قابل استفاده می ­باشد. پول دیجیتالی طیف وسیعی از خدمات جدید را ارائه می ­دهد و راه­ هایی را که افراد قبلا می­ توانستند از آن طریق بهای کالاها را پرداخت کنند، را تغییر داده است.

طی سالیان گذشته، نشر گسترده پول­ دیجیتالی آثار تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی چشم­گیری به همراه داشته بسیاری از اقتصاددانان اثر انقلاب دیجیتالی را بر روی سیستم بانکی و پولی و اقتصاد کلان بررسی کرده ­اند. اگرچه بسیاری از مقالات حول موضوع بانکداری­ دیجیتالی و پول­ دیجیتالی مطالب مفید و مهمی در ارتباط با این تکنولوژی را بیان کرده ­اند، ولی همچنان تصویر مبهمی از پول­ دیجیتالی وجود دارد. استفاده از فناوری اطلاعات در زمینه بانکی و پولی تاثیرات زیادی بر اقتصاد گذاشته و سوالات زیادی را در پی دارد. ولی برای فهمیدن اثرات اقتصادی پول دیجیتالی، موارد متعددی را باید در حوزه ­های مختلف مورد بررسی قرار داد، که در ادامه بیشتر توضیح داده شده است.

دانلود مقاله

به قلم: اقای محمد ملکی، خانم معصومه اکرمی نسب

ردپای واقعیت افزوده در تحول تولید

شکاف بین دنیای حقیقی و جهان دیجیتال (مجازی) توانایی افراد را در استفاده حداکثری از اطلاعات شبکه‌ای میلیاردها دستگاه هوشمند کاهش داده است. اما در این میان، واقعیت افزوده (Augmented Reality) یا AR، با افزودن داده‌های دیجیتالی مانند عکس‌ها به دنیای فیزیکی، می‌تواند این شکاف را از میان بردارد. AR این قابلیت را دارد که یادگیری، تصمیم‌گیری و تعامل ما با محیط پیرامون را تغییر دهد و توانایی‌های منحصر به فرد انسان را که ماشین‌ها قابلیت اکتساب و انجام آنها را ندارند، ارتقا بخشد.

AR این امر را با تبدیل حجم انبوهی از داده‌ها و تحلیل‌ها به عکس‌ها و انیمیشن‌هایی که روی دنیای واقعی قرار داده می‌شوند محقق می‌کند. در واقع، با قرار دادن مستقیم اطلاعات دیجیتالی روی اشیای حقیقی و محیط‌های واقعی، انسان را قادر می‌سازد تا دنیای حقیقی و دیجیتال را همزمان درک کند و از پل ذهنی که این دو جهان را به هم متصل می‌کند، بی‌نیاز شود و در درک سریع و دقیق اطلاعات، تصمیم‌گیری و اجرای موثر وظایف بهبود و ارتقا یابد. نمایشگرهای AR که امروزه در خودروها نصب می‌شوند مثال خوبی از کاربرد این فناوری و ارزش آن است. تا همین اواخر پیش از استفاده از این فناوری رانندگان مجبور بودند با نگاه کردن به نقشه‌ای دو بعدی برای رسیدن به مقصد برنامه‌ریزی کنند. آنها باید دائما نگاهشان را بین جاده یا خیابان و صفحه نقشه جابه‌جا کنند و در ذهن خود ارتباطی بین تصویر روی نقشه و فضای حقیقی خیابان ایجاد کنند تا بفهمند از چه مسیری باید ادامه دهند. اما ARتصاویر راهبری را مستقیما روی آنچه راننده از پشت شیشه جلوی خودرو می‌بیند نشان می‌دهد. این امر تلاش ذهنی راننده را می‌کاهد و ضمن جلوگیری از حواس‌پرتی وی، کمک می‌کند تا بر جاده و مسیر متمرکز بماند.

یکی از مکمل‎های خوب فناوری واقعیت افزوده، واقعیت مجازی است. زمانی که ARاطلاعات دیجیتالی را روی دنیای فیزیکی به نمایش درمی‌آورد، واقعیت مجازی حقیقت فیزیکی را با محیط مجازی خلق شده با کامپیوتر جایگزین می‌کند. آنچه استفاده همزمان از این دو فناوری برای تجسم بخشی را ممکن می‌سازد این است که یکی از آنها از هدست شفاف برای تجسم بخشی بهره می‌برد و دیگری از هدست غیرشفاف. ترکیب این دو، کاربر را قادر می‌سازد تا از محدودیت‌های زمانی (با بازتولید شرایط گذشته یا شرایطی که ممکن است در آینده پیش آید)، مکانی(با شبیه‌سازی مکان‌های بسیار دور) و مقیاسی(با شبیه‌سازی محیط‌هایی که برای تجربه مستقیم بسیار بزرگ یا بسیار کوچک هستند) رهایی یابد.

واقعیت افزوده در کارخانه ‎ها

ARدر حال تغییر ساختار دستورالعمل‌های بهره‌برداری و شیوه‎های آموزش مهارت‌ها است. این فناوری در کارخانه‌ها این امکان را به وجود آورده تا بتوان عملیاتی مانند مونتاژ، بهره‌برداری از ماشین‌آلات و برداشت قطعات از انبار را فورا تجسم بخشید و به‌صورت گام به گام آموزش داد. به‌صورت مرسوم کارگران و اپراتورها از کنترل‌کننده‌های فیزیکی مانند دکمه‌ها، knobs و صفحات لمسی برای هدایت ماشین‌آلات در فرآیندهای تولید استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر، اپلیکیشن‎ها روی تلفن‌های همراه به‌طور گسترده جایگزین تجهیزات کنترلی فیزیکی شده‌اند و کاربران را قادر ساخته‌اند تا ماشین‌آلات را از فواصل بسیار دور کنترل کنند. ARاین تعامل اپراتورها با دستگاه‌ها را متحول کرده و رابط کاربری ماشین‌آلات را به سطحی کاملا متفاوت خواهد برد. کنترل پنل‌های مجازی مستقیما روی ماشین‌آلات قرار خواهند گرفت و کاربران با همراهی تجهیزاتی مانند هدست واقعیت افزوده، hand gestures و دستورات صوتی ماشین‌آلات خطوط تولید را کنترل خواهند کرد. تصور کنید کاربری که عینک هوشمند به چشم دارد به نقطه‌ای از یک ماشین خیره خواهد شد تا رابط کاربری مجازی را فعال و از آن استفاده کند. یا کارگری که عینک هوشمند به چشم دارد قدم‌زنان از کنار ماشین‌آلات خطوط تولید عبور خواهد کرد تا پارامترهای عملکرد آنان را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را بدون هیچ‌گونه لمس فیزیکی تنظیم کند.

در واقع، هر فناوری از دو طریق خلق ارزش می‌کند. نخست اینکه می‎تواند به بخشی از محصول تبدیل شود و کاربردها و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای به آن بیفزاید. دوم اینکه فرآیند تولید و تحویل محصول را بازتعریف کند. ARنیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین دو شیوه ارزش‌آفرینی می‌کند، بخشی از محصول می‌شود و رابط کاربری محصول یا ارگونومی آن را ارتقا می‌دهد. عملکرد را در طول زنجیره ارزش با بهتر کردن فرآیندهای توسعه محصول، تولید، بازاریابی، ارائه خدمات و بسیاری زمینه‌های دیگر بهبود می‌بخشد.

ARبه‌عنوان ویژگی محصول: یکی از ویژگی‌های هر دستگاهی در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، نمایش فاکتورهای مهم عملیاتی و اطلاعات مربوط به ایمنی آن دستگاه است. تغییر روشی که محصولات تجهیزات مختلف برای نمایش و انتقال چنین اطلاعاتی مانند فاکتورهای مهم عملیاتی و اطلاعات مربوط به ایمنی استفاده می‌کنند یکی از استراتژی‌های کلیدی تمایز محصول است. ARاین امر را با ایجاد رابط‌های کاربری فوق‌العاده لذا بهبود تجربیات تعامل کاربران با محصول محقق می‌کند. تصور کنید از پشت شیشه‌های یک عینک هوشمند مشغول تماشای یک فر روشن هستید. این عینک شما را قادر می‌سازد نمایشگر مجازی را ببینید که دمای فر، زمان باقیمانده تا پایان پخت غذا و دستور پختی که از آن استفاده کرده‌اید را نشان می‌دهد.

یک رابط کاربری واقعیت افزوده، کاملا نرم‌افزار‌محور است و از طریق رایانش ابری منتقل می‌شود. بنابراین، می‌تواند به راحتی و بدون صرف هزینه‌های گزاف شخصی‌سازی شود. شرکت‌ها این فرصت را دارند تا با استفاده از خلاقیت خود از روش‌های مختلف برای مشتریانشان ارزش‌آفرینی کنند و از این طریق محصولات خود را از محصولات رقبایشان متمایز کنند. AR و زنجیره ارزش: هم اکنون تاثیر استفاده از AR در زنجیره ارزش شرکت‌ها مشهود است، اما این تاثیرات در بعضی بخش‌ها به دلیل پیشرفته‌تر بودن، بیشتر از سایر بخش‌ها است. در کل، کاربرد AR در تجسم‌بخشی و راهنمای بهره‌برداری بیشترین تاثیر را در عملیات تولید شرکت‌ها و ارتقای زنجیره ارزش آنها دارد. البته این قابلیت‌های تعاملی AR نوظهورند و در ابتدای راه و در مرحله آزمون و خطا قرار دارند.

AR و توسعه محصول: بیش از ۳۰ سال است که مهندسان از فناوری‌های طراحی با کمک کامپیوتر برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی استفاده می‌کنند. اما آنها در تمام این سال‌ها مجبور بوده‌اند با مدل‌های خود روی صفحات نمایشگر دوبعدی کامپیوتر خود ارتباط و تعامل داشته باشند. این امر طراحی مفهومی را برای مهندسان دشوارتر ساخته است. AR این امکان را فراهم می‌آورد تا مدل‌های سه‌بعدی در قالب هولوگرام‌ها روی جهان واقعی قرار گیرند تا به این ترتیب توانایی مهندسان در ارزیابی و بهبود طرح‌هایشان ارتقا ‌یابد.

واقعیت افزوده و تولید: فرآیندهای تولید معمولا بسیار پیچیده و دارای مراحل متعددی هستند. این پیچیدگی و تعدد مراحل باعث شده تا هر اشتباهی هزینه‌ای گزاف داشته باشد. AR می‌تواند در زمان مناسب اطلاعات صحیح را در اختیار کارکنان بخش تولید شرکت‌ها قرار دهد و به این ترتیب خطاها را کاهش دهد، بازدهی را افزایش داده و تولید بهره‌وری را بهبود بخشد. AR اطلاعات را از منابع مختلف دریافت می‌کند و داده‌های مانیتورینگ و تشخیص مربوط به هر فرآیند و ماشین را به‌صورت عینی نمایش می‌دهد. مهندسان و کارگران خطوط تولید با استفاده از این داده‌ها قادر به تشخیص بهتر مشکلات احتمالی و سازماندهی عملیات تعمیرات خواهند بود. بدیهی است که به این ترتیب هزینه‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

واقعیت افزوده و حمل‌ونقل: عملیات انبارداری حدود ۲۰ درصد کل عملیات حمل و نقل را شامل می‌شود. همچنین ۶۵درصد هزینه انبارداری مربوط به یافتن و برداشتن کالاها از قفسه‌ها است. باوجود تمام پیشرفت‌های فناوری امروزه در بیشتر انبارها، کارکنان هنوز این امور را با رجوع به فهرست کاغذی کالاها و سپس یافتن جای کالاها از روی آن و گشتن به دنبال آنها در انبار انجام می‌دهند. طبیعتا این روش بسیار کند است و خطاپذیری بالایی دارد. AR کارکنان را مستقیما به سمت موقعیت قرار گرفتن هر کالایی که باید برداشته شود راهنمایی می‌کند و بهترین مسیر دسترسی به کالای بعدی را نیز به انبارداران نشان می‌دهد. DHL، غول حمل و نقل جهان، هم‌اکنون از AR برای روان‌تر کردن فرآیند یافتن کالاها در انبارهایش استفاده می‌کند. این رویکرد منجر به کاهش خطاها و افزایش ۲۵درصدی بهره‌وری و بالا رفتن علاقه‌مندی به کار در میان کارکنان این شرکت شده است.

واقعیت افزوده و بازاریابی و فروش: AR مفهوم اتاق‌های نمایش و شیوه‌های نمایش عرضه محصولات را بازتعریف و تجربه مشتریان را دگرگون کرده است. با استفاده از این فناوری مشتریان پیش از خرید کردن و با گشت زدن در فضای مجازی خواهند فهمید که محصول چه ویژگی‌هایی دارد و با مشاهده عملکرد آن در شرایطی نسبتا واقعی، انتظارات دقیق‌تری خواهند داشت و از خرید خود مطمئن شده و در نهایت رضایت بیشتری خواهند داشت. واقعیت افزوده و خدمات پس از فروش: AR می‌تواند تکنسین‌های خدمات پس از فروش را در خدمت‌رسانی به مشتریان یاری کند. ARاین کار را با سه روش انجام می‌دهد. نخست با نمایش تحلیل‌های آینده‌نگرانه بر مبنای داده‌های تولید شده توسط محصول، دوم با راهنمایی بصری و تجسم عینی عملیات تعمیر برای مشتریان و در نهایت، با ایجاد ارتباط میان مشتریان و متخصصانی که می‌توانند فرآیند تعمیر را بهینه کنند.

واقعیت افزوده و استراتژی

AR تاثیر شگرفی بر نحوه رقابت شرکت‌ها خواهد گذاشت. اینترنت اشیا هم‌اکنون در حال تغییر دادن ساختار تمام صنایع هستند و به تبع آن، ساز و کار رقابت را نیز در آنها دگرگون می‌سازند. در بسیاری از موارد، مرزهای صنعت در حال گسترش هستند. محصولات هوشمند و متصل به هم، انتخاب‌های استراتژیک جدید و وسیعی را پیش روی تولیدکنندگان قرار می‎دهند. مانند اینکه شرکت‌ها چه عملکردی را باید کماکان در پیش بگیرند، چگونه حقوق استفاده از داده‌ها و امنیت آنها را مدیریت کنند. اینکه آیا باید لزوم یا عدم لزوم گسترش ابعاد و گستره محصولات را گسترش دهند یا خیر. AR اتخاذ این تصمیمات را تسهیل خواهد کرد. به هر حال، نفوذ رو به افزایش AR در کنار قدرتش به‌عنوان رابط کاربری انسان و اینترنت اشیا به این معناست که AR مدام جای بیشتری برای خود در استراتژی‌های شرکت‌ها باز خواهد کرد. به منظور بهره‎برداری از قابلیت‎های AR در استراتژی‎ها، شرکت‎ها باید به تاثیر بالقوه آن روی مشتری‌ها، محصولات و زنجیره ارزش توجه کرده و آنها را اولویت‌بندی کنند. هر شرکتی نیاز دارد تا تلاش‌های کاهش قیمت ناشی از پیاده‌سازی AR را به گونه‌ای اولویت‌بندی کند که با موقعیت‌یابی استراتژیک آن همسو و همراستا باشد. شرکت‌هایی که محصولات پیچیده دارند، ممکن است روی رابط‌های کاربری بی‌نظیر و با هزینه پایین AR سرمایه‌گذاری کنند.

از سوی دیگر بسیاری از تولیدکنندگان کالا بر افزایش کارآیی در عملیات زنجیره ارزش خود که ناشی از AR است تمرکز می‌کنند. در صنایع خرده‌فروشی و عرضه کالاهای مصرفی کاربردهای بصری‌سازی مرتبط با عملیات بازاریابی اولویت پیدا می‎کند. در صنایع ساخت و تولید، کاربردهای AR در تولید با رفع موانع بازدهی‌ها در مهندسی، تولید و خدمات به سرعت موجب بازگشت و حفظ سرمایه می‌شود. در نهایت، قابلیت تعاملی AR اگرچه هنوز در ابتدای راه قرار دارد اما در تمام صنایعی که محصولاتی قابل سفارشی‌سازی و با ظرفیت کنترل‌پذیری پیچیده دارند به سرعت جایگاه و اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. AR چیزی فراتر از یک کانال ارتباطی ساده است. این فناوری در واقع اساسا ابزاری جدید برای تعامل با مردم به شمار می‌آید و راهی نوین در دستیابی به اطلاعات، اقدام بر اساس آنها و صدور دستورالعمل‌ها است. برخی شرکت‌ها چاره‌ای جز ایجاد ظرفیت AR در دل خود و تبدیل آن به یک دارایی استراتژیک ندارند. چنین شرکت‌هایی باید روی به دست آوردن دانش AR و توسعه آن سرمایه‌گذاری کنند. در برخی دیگر از شرکت‌ها AR ممکن است مهم باشد، اما برای دستیابی به مزیت رقابتی ابزاری بنیادین و کلیدی محسوب نمی‌شود. این قبیل شرکت‌ها می‌توانند با شرکت‌های تخصصی خدمات نرم‌افزاری در خارج از ساختار شرکت برای توسعه ظرفیت AR مورد نیازشان همکاری کنند.

بازاریابی کاملاً دیجیتال به منظور راه اندازی کسب و کار کوچک و متوسط

چرا ما به این راهنما نیاز داریم؟

آیا شما متوجه شده اید که چگونه بیشتر مشاوره ها و مطالعات موردی بازاریابی در کتاب ها و وبلاگ ها، بر برند های بزرگ با بودجه های بزرگ شان تمرکز می کنند؟ بله، هر کسب و کار می تواند از تجربه های این برند ها یاد بگیرد، اما دنیای کسب و کارهای بزرگ و برجسته بسیار متفاوت از کسب و کارهای کوچک است که بودجه محدودی دارند و هر راهکار و هر ریال سرمایه گذاری در روند کار و آینده شان اثرگذار و مهم است.

این راهنمای جامع، تمام فعالیتهای بازاریابی دیجیتالی را که برای مدیریت یک کسب و کار کوچک یا شروع به کار آنلاین نیاز دارد را پوشش می دهد. آموزش ها با نشان دادن آنچه شما باید به عنوان یک طراح بازاریابی دیجیتالی به آن بپردازید، شروع می شود. سپس در مورد آن که چگونه می توانید یک وب سایت بازاریابی موثر ایجاد کنید و ترافیک مورد نظرتان را به سمت آن هدایت کنید صحبت می کند. از آنجا که این سیستم دارای بینش هوشمند است، همچنین نشان می دهد که چگونه از تحلیل و آنالیزهای گوگل می توانید برای سنجش میزان کارایی سایت بهره ببرید و سپس آن را بهینه سازی کنید تا بازدیدکنندگان بیشتر شده و این افزایش منجر به فروش بیشتری شوند.

چه چیزی را یاد می گیریم؟

این راهنما شامل سوالات خاصی است که باید از خودتان بپرسید تا بتوانید از بازاریابی دیجیتال بیشتر استفاده کنید. ما با توصیه ها و راهنمایی هایی که طیف گسترده ای از فعالیت های بازاریابی آنلاین را در بر می گیرند، برای کمک به شما در برنامه ریزی، مدیریت و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال پاسخ می دهیم. شما یاد خواهید گرفت چگونه:

  • با چشم انداز های جدید و مشتریان جدید، کسب و کار خود را با استفاده از شش کانال رسانه های دیجیتالی و گزینه های موجود در هر کدام، قابل رویت تر شوید.
  • استفاده از بازاریابی محتوا برای پیشی گرفتن در مباحث رقابتی در جستجوگرها
  • تبدیل هر چه بیشتر بازدید کنندگان به مشتری و افزایش فروش با بهبود وب سایت شما و بازاریابی با تلفن همراه
  • مشتریان را تشویق کنید که برند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند تا به دست مشتریان بیشتری برسد
  • مدل های مختلف درآمد آنلاین را مرور کنید – مخصوصا برای شروع کارهای آنلاین

این راهنما یک مرجع “یک مرحله ای” برای همه مسائل اصلی که باید در هنگام بهبود وضعیت کسب و کار خود به صورت آنلاین مورد توجه قرار دهید، فراهم می کند. برای مثال، بدون جزئیات کامل که در راهنما های دیگر برای متخصصان وجود دارد، ما در این جا عوامل اصلی را برای مدیران و صاحبان کسب و کار در نظر می گیریم تا نتایج بهتر از بهینه سازی موتور جستجو، گوگل ، تبلیغات صفحه نمایش، بازاریابی ایمیل و بهینه سازی نرخ تبدیل را در به دست بیاورند.

راهنمای ساختاری چگونه است؟

راهنمایی ساخت یافته است با استفاده از چارچوب برنامه ریزی هوشمند و بینش هوش مصنوعی برای ارائه یک ساختار ساده برای شما به منظور پیاده سازی استراتژی خود. RACE با مرحله اولیه برنامه ریزی استراتژی دیجیتال آغاز می شود. بسیاری از شرکت ها از این موضوع خسته شده اند، اما به عنوان پایه ای برای ایجاد فرصت بیشتر برای رسیدن به مخاطبان خود و به این منظور که به طور موثر در دنیای آنلاین آنها را هدف قرار بدهند از آن استفاده می کنند. این بخش ها عبارتند از:

یک. برنامه: اهداف استراتژی دیجیتال شما چیست؟ (Plan)
دو. رسیدن به اهداف: افزایش ترافیک سایت با استفاده از عوامل SEO و AdWords برای موفقیت بیشتر. (Reach)
سه. فعالیت: نحوه استفاده از بازاریابی محتوا برای افزایش منافع. (Act)
چهار. تبدیل: چگونه سایت خود را برای افزایش فروش طراحی کنید. (Convert)
پنج. مشارکت: عوامل موفقیت در جهت کسب و کار آنلاین. (Engage)

این راهنما برای چه کسی مناسب است؟

اگر شما به دنبال گسترش یک کسب و کار کوچک با استفاده از بازاریابی دیجیتال کم هزینه یا بدون هزینه هستید این راهنما برای شما مفید است. شما مسئول بازاریابی دیجیتال هستید:

  • مالک، مدیر یا مدیر کسب و کار
  • مدیر بازاریابی یا بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای کوچک و متوسط
  • مدیران دیگر و SME / SMB که بازاریابی شما نقش اصلی شما نیست، برای مثال مدیر مالی، مدیر عامل.

انتظارات انسان درک او را تحت تاثیر قرار می‌دهند

پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی” با همکاری “مهرداد جزایری” دانشمند ایرانی دریافتند که انتظارات انسان از جهان می‌توانند درک او را تحت تاثیر قرار دهند.

پژوهش‌هایی که در دهه‌های اخیر صورت گرفته‌اند، حاکی از این هستند که درک انسان‌ها از جهان، تحت تاثیر انتظارات آنها قرار دارد. این انتظارات که “باورهای پیشین” نیز نامیده می‌شوند، به انسان‌ها کمک می‌کنند تا درک کنونی خود را براساس تجربیات مشابه گذشته احساس کنند.

فرآیند ادغام دانش پیشین با شواهد نامشخص، تاثیر گسترده‌ای بر ادراک، افکار و کارهای انسان دارد. عصب‌پژوهان دانشگاه “ام.آی.تی”(MIT) در پژوهش جدیدی، سیگنال‌های مغزی متمایزی را یافته‌اند که باورهای پیشین را کدگذاری می‌کنند. آنها توانستند نحوه استفاده مغز از این سیگنال‌ها را برای گرفتن تصمیم‌های عاقلانه مشخص کنند.

“مهرداد جزایری”(Mehrdad Jazayeri)، استاد دانشگاه ام.آی.تی و از نویسندگان این پژوهش گفت: نحوه تاثیر باورهای پیشین بر فعالیت مغز و تحت تاثیر قرار دادن درک انسان، موضوع مورد علاقه ما در این پژوهش است.

پژوهشگران در این پروژه، حیوانات را طوری آموزش دادند که بتوانند از عهده یک کار زمان‌بندی شده برآیند. انجام دادن این وظیفه، چالش‌برانگیز است زیرا درک ما از زمان، کامل نیست و می‌تواند بیش از حد سریع یا بیش از حد آرام باشد.

این موضوع، در مورد حیوانات نیز صدق می‌کند. ثبت فعالیت نورون‌ها در قشر پیش‌پیشانی، مکانیسم ساده‌ای را در ادغام دانش پیشین با شواهد نامشخص، آشکار کرد. تجربیات پیشین، نمایش زمان را در ذهن منحرف می‌کنند؛ در نتیجه الگوهای فعالیت نورون‌ها که به وقفه‌های متفاوت مربوط هستند، نسبت به الگوهایی که در زمان مشخص رخ می‌دهند، پیشقدم هستند.

متخصصان برای قرن‌ها می‌دانستند که ادغام باورها، راهبرد مطلوبی برای کنترل اطلاعات نامشخص به شمار می‌رود. هنگامی که در مورد موضوعی مطمئن نیستیم، به صورت خودکار به تجربیات پیشین تکیه می‌کنیم تا به رفتار مطلوب برسیم. جزایری افزود: اگر نمی‌توانید ماهیت موضوعی را مشخص کنید اما بر اساس تجربیات پیشین خود انتظاراتی از آن دارید، از اطلاعات پیشین خود برای قضاوت استفاده کرده‌اید.

هدف جزایری و گروهش، این بود که نحوه کدگذاری باورهای پیشین توسط مغز را درک کنند و این باورها را برای کنترل رفتار به کار ببرند. آنها برای این کار، حیوانات را آموزش دادند تا با استفاده از یک وظیفه زمان‌بندی شده، یک وقفه زمانی را بازسازی کنند.

آنها حیوانات را طوری آموزش دادند که بتوانند این وظیفه را در دو بافت زمانی انجام دهند. وقفه‌های ایجاد شده در این آزمایش، بین ۴۸۰ تا ۸۰۰ میلی‌ثانیه در زمان کوتاه و بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌ثانیه در زمان طولانی بود. در آغاز این پژوهش، اطلاعاتی در مورد زمینه کار به حیوانات داده شد تا انتظار از وقفه‌ها هم در زمان طولانی و هم در زمان کوتاه وجود داشته باشد.

جزایری در پژوهش‌های پیشین خود نشان داده بود که واکنش حیوانات و انسان‌ها نسبت به این وظیفه مشابه است. برای مثال، اگر حیوانات باور داشتند که وقفه صورت گرفته باید کوتاه باشد، وقفه‌ای معادل ۸۰۰ میلی‌ثانیه ارائه می‌دادند و اگر وقفه طولانی‌تری را لازم می‌دانستند، وقفه‌ای بیش از ۸۰۰ میلی‌ثانیه صورت می‌دادند.

جزایری ادامه داد: آزمایش‌های صورت گرفته در هر زمینه‌ای به جز باورهای حیوانات، به رفتارهای متفاوتی ختم شدند. این آزمایش نشان داد که هر حیوان، به باورهای خود تکیه می‌کند.

هنگامی که پژوهشگران نشان دادند حیوانات بر باورهای خود تکیه می‌کنند، توانستند به نحوه کدگذاری باورهای پیشین توسط مغز و استفاده از آنها برای هدایت رفتار پی ببرند. آنها، فعالیت حدود ۱۴۰۰ نورون را در قشر پیش‌پیشانی ثبت کردند.

این پژوهش نشان داد که فعالیت هر نورون، طی انجام وظیفه زمان‌بندی شده تکامل یافته است و حدود ۶۰ درصد نورون‌ها، الگوهای فعالیت متفاوتی را داشتند که به زمان‌بندی وظیفه بستگی داشت.

“میت لنگیل” (Mate Lengyel)، استاد “دانشگاه کمبریج” (Cambridge University) در مورد این پژوهش گفت: ما پیش از این، هرگز چنین نمونه ای در مورد استفاده مغز از تجربیات پیشین و به کار بردن آنها در اصلاح فعالیت نورون‌ها ندیده بودیم.

این پژوهش، در مجله “Neuron” به چاپ رسید.

امشب مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ پایان می‌یابد

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تا ساعت ۲۴ امشب (سه شنبه، ۲۵ تیر) فرصت دارند نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل در این آزمون اقدام کنند.

جهت مشاهده فهرست رشته های دارای پذیرش موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۳۹۸ اینجا کلیک کنید.

ربات هوشمند مایکروسافت هم می‌تواند تماس بگیرد

مدتی پیش گوگل قابلیت جذاب گوگل اسیستنت را نمایش داد، قابلیتی که به این دستیار دیجیتالی اجازه می‌دهد از طرف کاربران تماس بگیرد و با طرف مقابل صحبت کند. این قابلیت که گوگل دوبلکس نام دارد، سر و صدای زیادی را ایجاد کرد و منشا بحث‌های زیادی شد. حالا مایکروسافت اعلام کرده که در طی چند ماه گذشته، در حال آزمایش چنین قابلیتی از طریق ارتباط هوش مصنوعی این شرکت با میلیون‌ها نفر در چین بوده است. روز گذشته در خلال این کنفرانس مربوط به هوش مصنوعی در لندن، مدیرعامل مایکروسافت از این ربات هوشمند پرده‌برداری کرد و گفته ربات هوشمند مایکروسافت هم قابلیت چنین کاری را دارد.

بنا به گفته‌ی «ساتیا نادلا» (Satya Nadella)، کاربران چینی از طریق سرویس وی‌چت و دیگر پیام‌رسان‌ها، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. هرچند بیشتر تعاملات این هوش مصنوعی که Xiaoice نام دارد از طریق مکالمات متنی بوده، اما حالا مایکروسافت قابلیت برقراری تماس هم به این ربات افزوده است. البته کارکرد این ربات مشابه گوگل دوبلکس نیست و نمی‌تواند از طرف کاربر با دیگران تماس بگیرد، بلکه کاربران می‌توانند از طریق تلفن با این هوش مصنوعی صحبت کنند.


«نادلا» در کنفرانس روز گذشته قسمتی از قابلیت‌های این ربات را نشان داد و بنا به نظر متخصصین، نحوه‌ی گفتار این ربات بسیار روان بوده است. البته باید بگوییم که این ربات در حال حاضر فقط به زبان چینی صحبت می‌کند و همچنین تاکنون توانسته بیش از ۱ میلیون مکالمه را با موفقیت انجام دهد. بر اساس ویدیویی که مایکروسافت در این کنفرانس نشان داد، این هوش مصنوعی قادر به پیش‌بینی صحبت‌های کاربر هم هست و به همین خاطر می‌تواند خیلی سریع پاسخ آن‌ها را بدهد.

نکته‌ی جالب توجه این است که چرا این شرکت دستیار دیجیتالی کورتانا را هنوز مجهز به چنین قابلیتی نکرده است. ربات Xiaoice در حال حاضر محدود به کشور چین است و هرچند در این کشور شهرت زیادی پیدا کرده، اما بسیاری از کاربران دیگر کشورها از وجود آن خبر ندارند. اولین تجربه‌ی مایکروسافت در زمینه‌ی توسعه‌ی ربات توییتری فاجعه‌وار بود زیرا به دلیل شیطنت کاربران، این ربات خیلی سریع شروع به نوشتن توییت‌های نژادپرستانه‌ای کرد. به همین خاطر مایکروسافت احتمالا در زمینه‌ی توسعه‌ی ربات انگلیسی زبان می‌خواهد با احتیاط بسیار بیشتری عمل کند.

با این وجود، با توجه به پیشرفته بودن این ربات چینی، دیر یا زود چنین ربات هوشمندی روانه‌ی کشورهای انگلیسی زبان هم می‌شود. با توجه به اینکه گوگل اعلام کرده آزمایش گسترده‌ی قابلیت گوگل دوبلکس را از فصل تابستان آغاز می‌کند، احتمالا تا مدتی دیگر کاربران برای انجام انواع و اقسام کارها ناچار به مکالمه با دستیارهای دیجیتالی خواهند بود.

شانزدهمین کنفرانس بین ‌المللی انجمن رمز ایران

پس از برگزاری موفقیت‌‌آمیز ۱۵ دوره از کنفرانس بین ‌المللی انجمن رمز ایران طی ۱۸ سال گذشته، شانزدهمین دوره این کنفرانس در ۶ و ۷ شهریور ۱۳۹۸، با هدف هم‌‌افزایی دانش پژوهش‌گران و صنعت‌گران حوزه امنیت اطلاعات و رمزشناسی و نیز انتشار یافته‌‌های نو و بدیع در این زمینه، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

آشنایی و ارتباط استادان، پژوهش‌گران، صنعت‌گران، مدیران و کلیه علاقه‌‌مندان این حوزه، بررسی چالش‌‌های علمی و اجرایی در فرآیند کاربری این فن در فضای مجازی و تأکید بر امن‌‌سازی فضای تبادل اطلاعات در کشور از دیگر اهداف برگزارکنندگان است.

با توجه به گسترش اینترنت اشیاء در کشور و کاربردهای آن در صنایع مختلف در سال‌های اخیر، موضوع «امنیت اینترنت اشیاء» به عنوان محور ویژه علمی-ترویجی برای کنفرانس انتخاب شده است تا فضای تعامل بیشتری برای ارتباط میان دانشگاهیان، محققین و صنعت‌گران کشور در این حوزه ایجاد شود.

کمیته علمی این کنفرانس از تمامی استادان، دانشجویان و صنعت‌گران دعوت می‌‌نماید با ارسال مقاله‌ها و حضور خود در این رویداد علمی شرکت نمایند. در ضمن از کلیه پژوهش‌گران دعوت می‌شود مقاله‌های خود را که حاوی آخرین نتایج تحقیقات علمی در یکی از محورهای کنفرانس یا سایر زمینه‌‌های مرتبط است، به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.

ارتباط با دبیرخانه کنفرانس
تلفن دبیرخانه: ۰۵۱۳۸۸۰۳۲۰۵-۰۵۱۳۸۸۰۷۱۸۱
آدرس پستی دبیرخانه: ایران، مشهد، میدان آزادی، پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده مهندسی، گروه مهندسی کامپیوتر.
ایمیل: ۲۰۱۹@isc.org.ir
وبسایت: پایگاه رسمی کنفرانس

دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی حقوق و علوم سیاسی

دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی حقوق و علوم سیاسی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری اردبیل – موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی مدیریت شهری و روستایی اردبیل و موسسه زیست رهپویان ایده پرداز آرتا و تحت حمایت سیویلیکا در شهر اردبیل برگزار خواهد شد.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

ارتباط با دبیرخانه کنفرانس
تلفن دبیرخانه: ۰۴۵۳۳۲۵۰۱۵۶-۰۹۱۴۳۵۲۶۵۶۰ – دبیر اجرایی info.fataei@gmail.com
آدرس پستی دبیرخانه: تهران، نارمک، خیابان ارشی، ابتدای میدان۸۸، پلاک ۱۰۳، طبقه ۲ / دبیرخانه شماره ۲: آدرس دبیرخانه شماره ۲ : اردبیل، میدان شریعتی ، به سمت سه راه دانش ، روبروی بانک سپه ، کوچه اللهیاری ، پلاک ۱۲۰ کد پستی: ۵۶۱۴۷۴۴۳۶۶
ایمیل: info@iscv.ir
وبسایت: پایگاه رسمی کنفرانس