انواع مشکلات فنی که موجب نارضایتی دانشجویان را در کلاس برخط زنده فراهم می نماید کدام است؟

شماره سوال130117

مشکلات برگزاری کلاس های برخط زنده کلا به دو بخش مهم تقسیم می گردند:

۱- مشکلات طرف کاربر
مشکلات مربوط به طرف کاربر نیز به دو قسمت تقسیم می گردند:
الف) مشکلات مربوط به طرف استاد
ب) مشکلات مربوط به طرف دانشجو

 

۲- مشکلات طرف سرور های دانشگاه
مشکلات طرف سرورهای دانشگاه هم به دو دسته تقسیم می گردند:

الف) مشکلات مربوط به خود سرورها
ب) مشکلات مربوط به شبکه اینترنت و زیر ساخت
برای اینکه کلاس ها به درستی برگزار گردند و دانشجو اعتراضی در کلاس در حال برگزاری نداشته باشد، الزاما می بایست هیچ یک از چهار نوع مشکل بالا (که به دو دسته کلی گروه بندی شدند) رخ ندهد.

مشکلی که بعضا دانشجویان بیان می دارند اکثرا از نوع مشکلات طرف کاربر است و به احتمال بسیار زیاد از نوع “الف” است اگر و فقط اگر همه (تاکید می گردد همه)دانشجویان در یک کلاس با جمعیت بالاتر از ۱۰ نفر اعلام نارضایتی صدا و تصویر در کلاس را اعلام نماید. اما اگر تنها بعضی از دانشجویان اعلام نارضایتی می نمایند به احتمال بسیار زیاد از نوع “ب” می باشد. در این حالت رضایت تنها یک نفر از دانشجویان در یک کلاس کافی است تا به این نتیجه برسیم که مشکل را از نوع “ب” بنامیم.

همچنین بد نیست بدانید سبز بودن آیکن” آنتن شکل” در قسمت بالای سمت راست صفحه کلاس برخط زنده، سرعت اینترنت لحظه ای کاربر را نشان نمی دهد بلکه وضعیت اینترنت ۳۰ ثانیه گذشته را در مجموع نشان می دهد. لذا سبز بودن این آیکن ملاکی برای کیفیت بالای لحظه فعلی اینترنت کاربر محسوب نمی گردد. بلکه سبز بودن این آیکن معیار خوبی است که در حالت کلی سرعت اینترنت کاربر مناسب است.

امکان ارسال دیدگاه برای این نوشته وجود ندارد.