بازدید دانشجویان روانشناسی از مرکز سرای احسان – آبان ماه ۱۴۰۲

سرای احسان، یک مرکز خیریه حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی است که در آن از بیماران مبتلا به اختلالات روان‌پزشکی مزمن نیز نگهداری می‌شود. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با این مرکز منعقد شده است، دانشجویان “رشته روانشناسی” می‌توانند در بخش عملیِ دروس خود از این مرکز بازدید و زیرنظر اساتید محترم برخی فنون روانشناسی را از نزدیک با بیماران تمرین کنند.

در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ دانشجویان درس “فنون مشاوره و روان‌درمانی” با نظارت سرکار خانم دکتر پیروی، بخش عملی درس خود را در سرای احسان برگزار کردند. دانشجویان ابتدا طی دو جلسه حضوری در مؤسسه آموزش عالی ایرانیان، از استاد خود شیوه تکمیل فرم شرح‌حال‌گیری از بیماران مبتلا به اختلالات روان‌پزشکی مختلف را فرا گرفتند و سپس در سرای احسان از نزدیک با بیماران مقیم در این مرکز به تمرین پرداختند.

جلسه توجیهی و حضوری درس “فنون مشاوره و روان‌درمانی” پیش از مراجعه به مرکز سرای احسان درس “فنون مشاوره و روان‌درمانی” با حضور دانشجویان و استاد محترم این درس، سرکار خانم دکتر پیروی، طی دو جلسه در سوم و دهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در مکان مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان به صورت حضوری برگزار شد. طی این جلسات دانشجویان درباره شیوه شرح‌حال‌گیری و مصاحبه بالینی با بیماران مبتلا به اختلالات روان‌پزشکی آموزش عملی دریافت کردند.