دانشجویانی که حداقل ۲ نیمسال تحصیلی و ۱۲ واحد (غیر از دروس جبرانی) را گذرانده اند می توانند درس سمینار را در ترم سوم اخذ نمایند. نحوه اخذ درس سمینار به این صورت است که پس از اعلام موضوعات توسط اساتید محترم در تالار وبینار پایان نامه و سمینار دانشکده کامپیوتر/پیام رسان پست های عمومی ویژه استاد، دانشجویان با توجه به گرایش خود یکی از موضوعات را انتخاب کرده و در زیر پست مربوطه کامنت می‎گذارند. در صورت موافقت استاد مربوطه، موضوع برای آنها ثبت شده و دانشجو در زمان انتخاب واحد باید درس سمینار را که با همان استاد ارائه شده است انتخاب نموده و پس از تایید استاد راهنما، فرم ۲۱۰ را تکمیل کرده و برای استاد راهنما ارسال کنند.

* لازم به ذکر است در صورتیکه بیش از یک دانشجو متقاضی اخذ یک موضوع مشخص باشند، تصمیم گیری در مورد دانشجویی که موضوع به وی اختصاص داده خواهد شد بر عهده استاد محترم بوده و در زیر همان پست اعلام خواهد شد و صرفا زودتر انتخاب کردن موضوع ملاک تخصیص نخواهد بود.

پس از پایان بازه انتخاب واحد، دانشجویان به کلاس خصوصی پژوهشی استاد مربوطه اضافه شده و با راهنمایی استاد خود سمینار را انجام خواهند داد.

پس از شروع کلاس ها، کلیه دانشجویانی که درس سمینار را اخذ کرده اند ملزم به حضور در کلاس عمومی درس سمینار هستند که توسط مدیر پژوهش گروه کامپیوتر در “تالار وبینار پایان نامه و سمینار عمومی دانشکده کامپیوتر” برگزار خواهد شد و زمان برگزاری آن در ابتدای هر ترم اعلام خواهد شد و حضور در این کلاس ملاک ارزیابی درس سمینار قرار خواهد گرفت.

نحوه ارزشیابی درس سمینار:

استاد راهنما: ۱۴ نمره

استاد داور: ۴ نمره

مدیر پژوهش: ۲ نمره