دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی می باشد . شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با زمینه های نوین بازاریابی نیز آشنا خواهند شد.هدف از این رشته عبارت است از:

آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، ...، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسئله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند، تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

نقش و توانایی

» انتظار می رود دانش آموختگان پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی مهارت های زیر به دست آورند:

» افزایش قدرت تحلیل در زمینه امور کاربردی بازرگانی

» افزایش مهارت های بازرگانی و بازاریابی

» تحلیل اطلاعات بازار و انجام مطالعات توسعه بازار

» مشاوره به مدیران سازمان های تولیدی و خدماتی در خصوص مسائل بازاریابی سازمان ها

طول دوره

برنامه درسی این دوره برای ۴ نیمسال طراحی شده و طول حداکثر آن ۳ سال می باشد. (بر طبق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری).

برنامه درسی کارشناسی ارشد مهندسی مالی

کلیه دروس
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ دروس جبرانی حداکثر ۱۸
۲ دروس پایه ۱۰
۳ دروس اصلی ۱۰
۴ دروس تخصصی ۸
۵ دروس تخصصی- اختیاری ۴
۶ پایان نامه ۴

تعداد واحدهای جبرانی مورد نیاز بر اساس رشته مقطع کارشناسی، برای هر دانشجو متفاوت می باشد.
دانشجو در شیوه آموزش محور ملزم به گذراندن ۴ واحد تخصصی- اختیاری بوده و در صورت اعلام آمادگی دانشجو و موافقت گروه آموزشی، دانشجو می تواند به جای ۴ واحد تخصصی- اختیاری، ۴ واحد پایان نامه اخذ نماید.

 

دروس جبرانی
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ زبان تخصصی ۲
۲ مبانی سازمان و مدیریت ۲
۳ مدیریت رفتار سازمانی ۲
۴ تحقیق در عملیات ۲
۵ تجزیه و تحلیل و طراحی شغل ۲
۶ مدیریت منابع انسانی ۲
۷ سیستم های اطلاعاتی مدیریت ۲
۸ مدیریت کیفیت و بهره وری ۲
۹ مدیریت مالی ۲

 

دروس پایه
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته ۲
۲ تحلیل آماری ۲
۳ مدیریت استراتژیک پیشرفته ۲
۴ مدیریت منابع انسانی پیشرفته ۲
۵ اخلاق و احکام کسب و کار ۲

 

دروس اصلی
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ کاربرد تئوری تصمیم گیری ۲
۲ روش شناسی پژوهش های کیفی و آمیخته در مدیریت ۲
۳ بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته ۲
۴ مدیریت رفتار مصرف کننده ۲
۵ مدیریت تبلیغات و برند ۲

 

دروس تخصصی
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ مدیریت استراتژیک بازاریابی ۲
۲ مدیریت ارتباطات مشتری و عملکرد بازاریابی ۲
۳ بازاریابی صنعتی و خدمات ۲
۴ اصول مذاکرات، مکاتبات و قرار دادهای تجاری ۲