نحوه اخذ وام دانشجویی برای دانشجویان در حال تحصیل

 با توجه به توافق فی مابین موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان و بانک قرض الحسنه مهر ایران،  مبنی بر تسهیل روند اخذ وام شهریه از این پس کلیه دانشجویان قادر خواهند بود بدون ارائه درخواست به دانشگاه، مستقیما به بانک مراجعه نموده با رعایت شرایط و قوانین بانک از تسهیلات قرض الحسنه موسوم به “کالا و خدمات ایرانی” بهره مند گردند:

  1. ارائه مدرک شناسایی(کارت ملی + شناسنامه)
    تذکر: دانشجویی که هنوز کارت دانشجویی دریافت نکرده است، در موقع درخواست وام از بانک نام “دانشگاه الکترونیک ایرانیان” را ذکر نمایند.
  2. میزان وام سقف ۵۰ میلیون تومان و کارمزد ۴ درصد
  3. رعایت شرایط و قوانین بانک الزامی می باشد.
  4. وام مذکور در جهت تسویه شهریه تحصیلی دانشجو می باشد و وجهی به دانشجو پرداخت نمی گردد.
  5. بستانکاری احتمالی شهریه از هر ترم به ترم های پیش رو انتقال می یابد و در زمان قطع رابطه دانشجو و بعد از اتمام اقساط، تسویه با دانشگاه صورت می پذیرد.
  6. دانشجو در سراسر ایران می تواند با مراجعه به یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به تشکیل پرونده و انجام امور اداری مربوط به دریافت وام اقدام نماید.
  7. پس از اتمام مراحل اخذ وام توسط دانشجو، کارت خریدی از طریق بانک در اختیار دانشجو قرار می گیرد که قابلیت پرداخت فقط در سامانه بانک را دارد و دانشجو می تواند با اطلاعات آن کارت پرداخت شهریه خود را همانند کارت های بانکی دیگر پرداخت نماید.(راهنمای پرداخت شهریه در اینجا آمده است)
  8. نحوه و مدت باز پرداخت وام از طرف بانک تعیین می گردد.

دستورالعمل تسهیلات اجرایی بانک:

  1. افتتاح سپرده دانشجویان مقیم تهران از طریق سایت بانک (افتتاح حساب آنلاین) و مراجعه به شعبه انقلاب بانک جهت دریافت کارت بانکی
  2. افتتاح سپرده دانشجویان مقیم شهرستانها به یکی از شعب و دریافت کارت بانکی
  3. تشکیل پرونده تسهیلاتی

الف- برای تسهیلات تا سقف یکصد میلیون ریال، یک ضامن معتبر با گواهی کسر از حقوق و یا بجای آن یک فقره چک موسوم به “چک صیادی” مورد نیاز است.

ب- تسهیلات بالاتر از یکصد میلیون ریال، یک ضامن با گواهی کسر از حقوق و همچنین یک فقره چک موصوم به “چک صیادی” مورد نیاز است.

لازم بذکر است دانشجویان مقیم شهرستانها طبق هماهنگی به عمل آمده با شعبه های بانک در سراسر کشور می توانند به نزدیک ترین شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه و تشکیل پرونده دهند.

همچنین جهت دریافت راهنمایی در مورد نحوه پرداخت شهریه از “کالا کارت” بانک مهر ایران می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

صندوق رفاه دانشگاه