فرآیند دنبال کردن (Followup) موضوع مطرح شده توسط اعضا در یک پست پیام رسان، یکی از ویژه گی ها و امکانات مهم در تعاملات غیر همزمان به شمار می رود. برای نظر دادن یا ارسال یک پیام “پیگیری” در قسمت “Q&A” (پرسش و پاسخ)، ضروری است در زیر جعبه متن اصلی پست، در قسمت پائین پستی که خوانده اید، در محدوده عبارت (به رنگ خاکستری کم رنگ) “Compose a new follow up discussion” (به معنی: یک مبحث پیگیری جدید ایجاد کنید) کلیک نمایید. (شکل زیر)
در بین کلیه مشارکت کنندگان در یک پست (افرادی که مطلبی درج می نمایند) و یا سایر افرادی که یک پست را دنبال می کنند (افرادی که تنها محتویات پست را مشاهده می نمایند) و از هر پیگیری جدید در آن مطلع می شوند. فقط اساتید و نویسنده اصلی پست می توانند یک دنباله خاص از تعاملات را ویرایش کنند، اما هر کسی می تواند در مورد آن نظر دهد یا حتی به آن پاسخ دهد.
وقتی پیگیری جدیدی ارسال می شود، به طور خودکار و پیش فرض پیام روی حالت حل نشده (Unresolved) تنظیم می شود و نوشته ای بصورت “۱ Unresolved Followup” در سمت چپ صفحه در قسمت موضوع پست و درست در زیر آن ظاهر می گردد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می نمایید:
همانطور که در زیر مشاهده می شود، اساتید و دانشجویان هر یک به تنهایی در ادامه گفتگو و تعامل می توانند یک پیگیری را با انتخاب “Resolved” (به معنی حل شده) دقیقاً بالاتر از قسمت پیگیری، “حل شده” اعلام نمایند. همچنین در صورت داشتن سوال اضافی دیگر، هر کاربری (استاد یا نویسنده پست) به نوبه خود می تواند پیگیری را بعنوان “حل نشده” (Unresolved) علامت گذاری کند. این بدین معنی می باشد که موضوع نزد وی هنوز کاملا حل نگردیده است و مراتب را بدین ترتیب به اطلاع طرف دیگر می رساند.



