ضوابط انصراف:
الف- دانشجوی منصرف از تحصیل موظف است به کلیه تعهداتی که در زمان ثبت نام و یا در دوران تحصیل سپرده است عمل نماید.
ب- درخواست انصراف دانشجو از طریق ثبت درخواست در سامانه ساما صورت می پذیرد (این نوع درخواست به هیچ عنوان از سایر طرق ارتباطی دیگر پذیرفته نمی باشد)
ج- زمان های محاسبه شهریه بر مبنای تقویم دانشگاهی که در سایت درج شده ملاک عمل خواهد بود.
د- تاریخ لغو معافیت تحصیلی تاریخ انتهای ترمی که محاسبه شهریه صورت پذیرفته است می باشد.
ه- لغو انصراف حداکثر تا یکماه از تاریخ درخواست می باشد که باید توسط خود دانشجو یا وکیل قانونی ایشان صورت پذیرد.
مراحل انصراف:
- مطالعه راهنمای ارسال درخواست تسویه حساب بابت انصراف (اینجا)
- ارسال درخواست تسویه حساب بابت انصراف از طریق سامانه ساما
- پیگیری پی در پی درخواست ارسالی در سامانه ساما، تا اخذ صدور برگه تسویه حساب
- مراجعه به آموزش جهت بررسی وضعیت نظام وظیفه (آقایان)
- عودت کارت دانشجویی
- پس از تایید نهایی گردش تسویه حساب، دانشجو و یا وکیل قانونی وی جهت اخذ اصل مدارک پرونده به دانشگاه مراجعه نماید.
نحوه محاسبه شهریه در حین انصراف
- دانشجوی ترم اول بعد از ثبت نام تمام شهریه (ثابت و متغییر) محاسبه می گردد.
- دانشجوی ترم دوم و بیشتر شهریه با توجه به جدول زیر محاسبه می گردد.
نحوه محاسبه | زمان درخواست |
بدهی ترم جاری | قبل از شروع نیمسال آتی |
بدهی قبلی + شهریه ثابت + شهریه متغییر | بعد از شروع نیمسال |
بدهی قبلی + شهریه ثابت + حداقل شهریه متغییر (بر اساس حداقل واحدهای انتخابی دانشگاه) | عدم مراجعه دانشجو به سامانه مدیریت آموزش جهت انتخاب واحد در ترم جاری |
تذکر: چنانچه در ترمی انتخاب واحد توسط دانشجوصورت نگرفته باشد و مشمول شهریه متغییر باشد حداقل واحد در مقطع برای ایشان محاسبه می گردد یا در صورت داشتن برنامه ترمی واحدهای آن برنامه برای ایشان ثبت میگردد.
حداقل واحد در ارشد ۸ واحد حداقل واحد در کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ۱۲ واحد میباشد.
مراحل لغو انصراف:
دانشجوی متقاضی لغو انصراف از تحصیل لازم است به واحد آموزش مراجعه نماید و مدارک پرونده خود را مجدد کامل نماید.