ضوابط انصراف:

الف- دانشجوی منصرف از تحصیل موظف است به کلیه تعهداتی که در زمان ثبت نام و یا در دوران تحصیل سپرده است عمل نماید.
ب- درخواست انصراف دانشجو از طریق ثبت درخواست در سامانه ساما صورت می پذیرد (این نوع درخواست به هیچ عنوان از سایر طرق ارتباطی دیگر پذیرفته نمی باشد)
ج- زمان های محاسبه شهریه بر مبنای تقویم دانشگاهی که در سایت درج شده ملاک عمل خواهد بود.
د- تاریخ لغو معافیت تحصیلی تاریخ انتهای ترمی که محاسبه شهریه صورت پذیرفته است می باشد.
ه- لغو انصراف حداکثر تا یکماه از تاریخ درخواست می باشد که باید توسط خود دانشجو یا وکیل قانونی ایشان صورت پذیرد.

 

مراحل انصراف:

  1. مطالعه راهنمای ارسال درخواست تسویه حساب بابت انصراف (اینجا)
  2. ارسال درخواست تسویه حساب بابت انصراف از طریق سامانه ساما
  3. پیگیری پی در پی درخواست ارسالی در سامانه ساما، تا اخذ صدور برگه تسویه حساب
  4. مراجعه به آموزش جهت بررسی وضعیت نظام وظیفه (آقایان)
  5. عودت کارت دانشجویی
  6. پس از تایید نهایی گردش تسویه حساب، دانشجو و یا وکیل قانونی وی جهت اخذ اصل مدارک پرونده به دانشگاه مراجعه نماید.

 

نحوه محاسبه شهریه در حین انصراف

  1. دانشجوی ترم اول بعد از ثبت نام تمام شهریه (ثابت و متغییر) محاسبه می گردد.
  2. دانشجوی ترم دوم و بیشتر شهریه با توجه به جدول زیر محاسبه می گردد.

 

نحوه محاسبه زمان درخواست
بدهی ترم جاری قبل از شروع نیمسال آتی
بدهی قبلی + شهریه ثابت + شهریه متغییر بعد از شروع نیمسال
بدهی قبلی + شهریه ثابت + حداقل شهریه متغییر (بر اساس حداقل واحدهای انتخابی دانشگاه) عدم مراجعه دانشجو به سامانه مدیریت آموزش جهت انتخاب واحد در ترم جاری

 

تذکر: چنانچه در ترمی انتخاب واحد توسط دانشجوصورت نگرفته باشد و مشمول شهریه متغییر باشد حداقل واحد در مقطع برای ایشان محاسبه می گردد یا در صورت داشتن برنامه ترمی واحدهای آن برنامه برای ایشان ثبت می‌گردد.
حداقل واحد در ارشد ۸ واحد حداقل واحد در کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ۱۲ واحد می‌باشد.

 

 

مراحل لغو انصراف:

دانشجوی متقاضی لغو انصراف از تحصیل لازم است به واحد آموزش مراجعه نماید و مدارک پرونده خود را مجدد کامل نماید.