[۱۰۰۱۴۲] – نحوه انتخاب واحد چگونه است؟

دانشجویان از نیمسال دوم تحصیلی خود به بعد می بایست مستقیماً از طریق سامانه الکترونیکی مدیریت آموزش موسوم به “EMS” با نام کاربری و رمز عبور خود اقدام به انتخاب واحد نمایند. توجه نمایید که منحصراً در نیمسال اول، انتخاب واحد توسط دانشگاه انجام می پذیرد.

بازه مجاز انتخاب واحد در تقویم آموزشی دانشگاه ( اینجا کلیک کنید) برای هر نیمسال از قبل توسط دانشگاه و در وب سایت، رسماً اعلام می گردد. در این بازه زمانی دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی مدیریت آموزش (ساما) اقدام به انتخاب واحد و اخذ درس با مشورت استاد راهنمای خود نمایند.

لازم به ذکر است، اگر چه دانشجویان حق انتخاب واحد دارند ولی این بدان معنی نیست که هر درسی را که تمایل دارند می توانند اخذ نمایند. در انتخاب واحد محدودیت های متنوعی مانند رعایت دروس پیش نیاز وجود دارد که دانشجویان می بایستی آنها را رعایت نمایند. بدین منظور استاد راهنمای دانشجویی نقش اساسی در هدایت آموزشی دانشجویان ایفا می نماید.

لذا اکیداً توصیه می گردد که انتخاب واحد هر ترم متناسب با چارت درسی ارائه شده از طرف گروه آموزشی و یا فهرستی از دروس که استاد راهنما معمولاً در ابتدای هر نیمسال تحصیلی پیشنهاد می نماید انتخاب گردد.

دانشجویان می توانند جهت کسب راهنمایی بیشتر از طریق پیام رسان آموزشی تالار وبینار استاد راهنما با استاد راهنمای خود در خصوص انتخاب واحد نیمسال تحصیلی پیش رو، مشورت و سپس اقدام به انتخاب واحد نمایند تا در این خصوص مشکلی در آینده در فرآیند فارغ التحصیلی در موعد مقرر ایجاد نگردد.

آیا این پاسخ مفید بود؟
۱۸۲
۱۴۸