[۱۰۰۱۶۳] – کلاس های برخط زنده چیست؟

کلاس های برخط زنده (یا لایو آنلاین کلاس) جزئی از اجزاء سامانه یادگیری الکترونیکی (سایا) دانشگاه هستند که در آن بین اجزا کلاس (استاد و دانشجو، دانشجو با دانشجو) تعامل همزمان برقرار می گردد. (گفتگوی زنده)

برای هر درس در طول هفته یک جلسه کلاس برخط زنده توسط استاد در زمان بخصوصی که از قبل طبق برنامه هفتگی اعلام می گردد، برگزار می شود. به اینگونه کلاسها، اغلب به اشتباه کلاسهای مجازی یا الکترونیکی نیز می گویند. کلاسهای برخط زنده تعاملی است بدین معنا که دانشجویان می‌توانند سوال مطرح نمایند و استاد یا دانشجویان دیگر بصورت زنده پاسخ دهند و بر عکس. کلاس های برخط زنده دارای زمان های مشخصی جهت برگزاری هستند. در ساعات دیگر دانشجویان می توانند از “کلاس های ضبط شده” آن ها استفاده نمایند. شرکت در حداقل ۵۰% کلاسها برخط زنده اجباری است و ۵۰% بقیه را می توانند از ضبط شده کلاس ها استفاده نمایند. اما اساتید ممکن است جهت تشویق دانشجویان بعنوان فعالیت کلاسی نمره ای به میزان شرکت در کلاس به دانشجویان خود اختصاص دهند که بستگی به نوع درس و روش هر استاد در تدریس متفاوت است.

در صورت حضور کمتر از حد نصاب دانشجو در کلاس های برخط زنده، ممکن است در ارزیابی نهایی استاد به واسطه عدم حضور دانشجو در جلسات کلاسی از طرف استاد با کاهش نمره روبرو گردد.

در این دانشگاه به ندرت کلاس های حضوری برگزار می گردد.

آیا این پاسخ مفید بود؟
۱۵۹
۱۵۵