[۱۰۰۱۷۴] – من در خارج از کشور زندگی می کنم چگونه می توانم در رشته های آن دانشگاه ثبت نام و تحصیل کنم؟

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این موسسه آموزش عالی که در خارج از کشور زندگی می نمایند می توانند با ثبت نام در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور (sanjesh.org) بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور (برای دوره های کارشناسی و احتمالا دوره‌های کارشناسی ارشد، حسب تصمیم اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور در هر دوره) پذیرش شده و سپس در این دانشگاه شروع به تحصیل نمایند. در این خصوص به موارد زیر توجه نمایید:

  1. این دانشگاه بر اساس تصمیم سازمان سنجش معمولا در دو نوبت از پذیرفته شدگان ثبت نام بعمل می آورد. یکی در ابتدای سال تحصیلی و دومی در نیم سال دوم سال تحصیلی، تحت عنوان تکمیل ظرفیت.
  2. همه دروس تئوری صد در صد بصورت برخط برگزار می گردد و اکثر دروس عملی نیز به شیوه مجازی سازی شده، خواهد بود.
  3. آزمون ها بصورت پیش فرض حضوری است اما در حال حاضر و بعد از همه گیری کرونا بصورت الکترونیکی برگزار می گردد و در صورت عدم منع وزارت علوم و شورای دانشگاه همچنان بصورت الکترونیکی ادامه خواهد داشت.
  4. آزمون های الکترونیکی نیازمند تجهیزاتی مانند وبکم، اینترنت مناسب و گوشی موبایل هوشمند است که جزء شرایط ورود به این دانشگاه محسوب می‌گردد که در متن دفترچه ثبت نام سازمان سنجش نیز بصورت دقیق مشخص گردیده است.
  5. در صورت برگزاری آزمون بصورت حضوری دانشجویان خارج از کشور می توانند با پرداخت هزینه اضافی آزمون الکترونیکی داشته باشند.
  6. دانشجویان پذیرفته شده ذکور نباید دارای غیبت در نظام وظیفه عمومی باشند و در صورت داشتن همه شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته سازمان سنجش، مانند شرایط دیگر ثبت نام شدگان دانشگاه از ایشان نیز ثبت نام بصورت الکترونیکی بعمل خواهد آمد.
آیا این پاسخ مفید بود؟
۱۶۸
۱۸۰