[۱۶۰۱۰۸] – منظور از مشروطی چیست و در صورت مشروط شدن چه کارهایی باید انجام شود؟

با توجه به آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی، چنانچه دانشجویی در دوره کارشناسی ناپیوسته در دو نیمسال تحصیلی و در دوره کارشناسی پیوسته در سه نیمسال تحصیلی معدل کمتر از ۱۲ کسب نموده باشد، از ادامه تحصیل محروم می گردد و بازگشت به تحصیل و ادامه تحصیل ایشان تنها و تنها با موافقت کمیسیون موارد خاص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکان پذیر است که جهت ارجاع پرونده ایشان به کمیسیون موارد خاص وزارت علوم، دانشجو شخصاً به دانشگاه مراجعه نموده و فرم کتبی درخواست بازگشت به تحصیل را تکمیل می نمایند.

لازم به ذکر است کنترل معدل، پس از نهایی شدن نمرات تمام دروس ترم و محاسبه معدل توسط شخص دانشجو در پایان هر نیمسال تحصیلی انجام می پذیرد و در صورت عدم توجه به موارد فوق تمامی عواقب به عهده شخص دانشجو خواهد بود.

چنانچه دانشجوی محروم از تحصیل بدون مراجعه به دانشگاه و سیر مراحل بازگشت به تحصیل و کسب موافقت از کمیسیون موارد خاص، اقدام به انتخاب واحد در ترم بعدی نماید، دروس اخذ شده بدون برگشت شهریه حذف خواهند شد و مسئولیت آن بر عهده دانشجو خواهد بود.

تذکر: آن دسته از دانشجویانی که در ترم اول دارای دروس جبرانی باشند به طوریکه تعداد واحدهای اصلی آنها کمتر از  ۸ واحد شود، در صورت کسب معدل کمتر از۱۴ در آن ترم، مشروط محسوب نخواهند شد.

 

آیا این پاسخ مفید بود؟
۲۰۲
۱۸۵