رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی
دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی می باشد . شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با زمینه های نوین بازاریابی نیز آشنا خواهند شد.هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای […]
دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی می باشد . شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با زمینه های نوین بازاریابی نیز آشنا خواهند شد.هدف از این رشته عبارت است از:
آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، …، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسئله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند، تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفهای.

نقش و توانایی
انتظار می رود دانش آموختگان پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی مهارت های زیر به دست آورند:
» افزایش قدرت تحلیل در زمینه امور کاربردی بازرگانی
» افزایش مهارت های بازرگانی و بازاریابی
» تحلیل اطلاعات بازار و انجام مطالعات توسعه بازار
» مشاوره به مدیران سازمان های تولیدی و خدماتی در خصوص مسائل بازاریابی سازمان ها
طول دوره
برنامه درسی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
| کلیه دروس | ||||
| ردیف | عنوان درس | تعداد واحد | ||
| ۱ | دروس جبرانی | حداکثر ۱۸ | ||
| ۲ | دروس پایه | ۱۰ | ||
| ۳ | دروس اصلی | ۱۰ | ||
| ۴ | دروس تخصصی | ۸ | ||
| ۵ | دروس تخصصی- اختیاری | ۴ | ||
| ۶ | پایان نامه | ۴ | ||
تعداد واحدهای جبرانی مورد نیاز بر اساس رشته مقطع کارشناسی، برای هر دانشجو متفاوت می باشد.
دانشجو در شیوه آموزش محور ملزم به گذراندن ۴ واحد تخصصی- اختیاری بوده و در صورت اعلام آمادگی دانشجو و موافقت گروه آموزشی، دانشجو می تواند به جای ۴ واحد تخصصی- اختیاری، ۴ واحد پایان نامه اخذ نماید.
| دروس جبرانی | ||||
| ردیف | عنوان درس | تعداد واحد | ||
| ۱ | زبان تخصصی | ۲ | ||
| ۲ | مبانی سازمان و مدیریت | ۲ | ||
| ۳ | مدیریت رفتار سازمانی | ۲ | ||
| ۴ | تحقیق در عملیات | ۲ | ||
| ۵ | تجزیه و تحلیل و طراحی شغل | ۲ | ||
| ۶ | مدیریت منابع انسانی | ۲ | ||
| ۷ | سیستم های اطلاعاتی مدیریت | ۲ | ||
| ۸ | مدیریت کیفیت و بهره وری | ۲ | ||
| ۹ | مدیریت مالی | ۲ | ||
| دروس پایه | ||||
| ردیف | عنوان درس | تعداد واحد | ||
| ۱ | نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته | ۲ | ||
| ۲ | تحلیل آماری | ۲ | ||
| ۳ | مدیریت استراتژیک پیشرفته | ۲ | ||
| ۴ | مدیریت منابع انسانی پیشرفته | ۲ | ||
| ۵ | اخلاق و احکام کسب و کار | ۲ | ||
| دروس اصلی | ||||
| ردیف | عنوان درس | تعداد واحد | ||
| ۱ | کاربرد تئوری تصمیم گیری | ۲ | ||
| ۲ | روش شناسی پژوهش های کیفی و آمیخته در مدیریت | ۲ | ||
| ۳ | بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته | ۲ | ||
| ۴ | مدیریت رفتار مصرف کننده | ۲ | ||
| ۵ | مدیریت تبلیغات و برند | ۲ | ||
| دروس تخصصی | ||||
| ردیف | عنوان درس | تعداد واحد | ||
| ۱ | مدیریت استراتژیک بازاریابی | ۲ | ||
| ۲ | مدیریت ارتباطات مشتری و عملکرد بازاریابی | ۲ | ||
| ۳ | بازاریابی صنعتی و خدمات | ۲ | ||
| ۴ | اصول مذاکرات، مکاتبات و قرار دادهای تجاری | ۲ | ||