بهبود استاندارد زندگی در هر کشوری مستلزم ارتقا سطح کیفیت مدیریت در سازمان های اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و خدماتی است. برای تحقق توسعه یافتگی و پیشرفت مستمر، باید موقعیت های اقتصادی بیشتر و برتر برای کشور فراهم آید و با استفاده از الگوی توسعه دانش بنیان در جهت بهبود مدیریت آنها تلاش شود، بهبود مدیریت به بهبود بهره وری می انجامد و از این راه، امکان استفاده بهتر از ظرفیت ها و امکانات موجود را فراهم می کند که زمینه ساز عرضه مطلوب تر کالاها و خدمات خواهد شد. رسیدن به چنین جایگاهی مستلزم وجود مدیرانی آینده نگر، اخلاق مدار، مجهز به دانش روز و مسلط بر ابزارهای مدیریتی است. با چنین نگرشی، دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) افراد دارای تخصص های گوناگون را برای مدیریت آماده می سازد.

هدف اصلی دوره مدیریت کسب و کار، تربیت و توانمند سازی سرمایه انسانی لازم برای ایفای نقش مؤثر در حوزه مدیریت کسب و کار است. مخاطبان دوره، افرادی با تجربه کاری قابل توجه و غالباً دانش آموختگان رشته های فنی – مهندسی و یا علوم پایه هستند که به دنبال کسب دانش مدیریتی لازم برای اداره مطلوب تر کسب و کار خویش هستند.

 

مهارت های دانش آموختگان

انتظار می رود دانش آموختگان پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، مهارت های زیر را به دست آورند:

» مشاوره به مدیران سازمان های تولیدی و خدماتی در سطوح مختلف

» اداره و راهبری بخش های تخصصی سازمان های تولیدی و خدماتی به صورت کارآمد و مؤثر

» مدیریت و راهبری سازمان های تولیدی و خدماتی به عنوان مدیر ارشد و یا عضو هیات مدیره

» فعالیت مؤثر و کارا در قسمت های مختلف مدیریتی سازمان همانند مالی، بازاریابی و منابع انسانی

طول دوره

برنامه درسی این دوره برای ۴ نیمسال طراحی شده و طول حداکثر آن سه سال است .(وفق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
 
 

برنامه درسی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش بازاریابی

کلیه دروس
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ دروس اصلی – اجباری ۳۰
۲ دروس اصلی – اختیاری ۶
۳ دروس تخصصی گرایش – اجباری ۶
۴ دروس تخصصی گرایش – اختیاری ۶

 

دروس اصلی – اجباری
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ اخلاق و احکام کسب و کار ۳
۲ اصول اقتصاد ۳
۳ حسابداری برای مدیران ۳
۴ مدیریت استراتژیک ۳
۵ مدیریت بازاریابی ۳
۶ مدیریت رفتار سازمانی ۳
۷ مدیریت عملیات ۳
۸ مدیریت مالی ۳
۹ مدیریت منابع انسانی ۳
۱۰ نظریه های سازمان و مدیریت ۳

 

دروس اصلی – اختیاری
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ احتمال و آمار در مدیریت ۳
۲ اخلاق و ارزشهای اسلامی برای مدیران ۳
۳ ارتباطات مدیریت ۳
۴ اصول تنظیم قراردادها و مذاکرات تجاری ۳
۵ اصول کارآفرینی ۳
۶ اقتصاد از منظر اسلام ۳
۷ اقتصاد کلان ۳
۸ اقتصاد مقاومتی ۳
۹ پروژه پایانی ۳
۱۰ پویایی کسب و کار ۳
۱۱ تحقیق در عملیات ۳
۱۲ تصمیم گیری برای مدیران ۳
۱۳ توسعه پایدار و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی ۳
۱۴ توسعه و پیشرفت اسلامی ۳
۱۵ حاکمیت شرکتی ۳
۱۶ حقوق کسب و کار ۳
۱۷ رهبری در سازمان ۳
۱۸ رهبری و مدیریت تغییر با رویکرد اسلامی ۳
۱۹ روش های تحقیق کسب و کار ۳
۲۰ روش های حل مسئله ۳
۲۱ سیستم های اطلاعاتی مدیریت ۳
۲۲ فضای کسب و کار در ایران ۳
۲۳ مدیریت از منظر اسلام ۳
۲۴ مدیریت پروژه ۳
۲۵ مدیریت تغییر ۳
۲۶ مدیریت دانش ۳
۲۷ مدیریت ریسک ۳
۲۸ مدیریت فناوری و نوآوری ۳
۲۹ مدیریت کیفیت ۳
۳۰ مشاوره ۳
۳۱ مباحث منتخب ۳

 

دروس تخصصی گرایش – اختیاری
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ استراتژی بازاریابی ۳
۲ تحقیقات بازاریابی ۳

 

دروس تخصصی گرایش – اجباری
ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ ارتباطات بازاریابی ۳
۲ بازاریابی بین الملل ۳
۳ بازاریابی بین بنگاهی ۳
۴ تبلیغات ۳
۵ رفتار مصرف کننده ۳
۶ فروش ۳
۷ قیمت گذاری ۳
۸ کانال های بازاریابی ۳
۹ مدیریت برند ۳
۱۰ مباحث منتخب در بازاریابی ۳
۱۱ بازاریابی خدمات ۳
۱۲ تجارت الکترونیک ۳
۱۳ مدیریت ارتباط با مشتریان ۳
۱۴ توسعه محصول و خدمت ۳

 

چارت درسی

جهت دانلود و مشاهده چارت درسی اینجا کلیک کنید.