اگر چه رشته های تحصیلی که به صورت کاملا الکترونیکی در این موسسه دایر و برگزار می‌گردد همگی آموزش- محور می‌باشند و بنابراین اخذ پایان نامه الزامی‌ نمی‌باشد، اما بر اساس نظام نامه یادگیری الکترونیکی، گروههای آموزشی می‌توانند شیوه تحصیلی حداکثر سی درصد از دانشجویان ممتاز خود را که حایز شرایط اخذ پایان نامه می‌باشند تغییر داده و به شیوه آموزش-پژوهش محور تبدیل نمایند. لذا مدیریت پژوهشی دانشگاه با هدف ارتقا فعالیتهای پژوهشی دانشجویان آموزش-محور و دانشجویانی که شیوه تحصیلی آموزش- پژوهش محور را انتخاب می‌نمایند، ارتقای کمی‌و کیفی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه، هدایت فعالیت های علمی-پژوهشی اعضای هیات علمی، تقویت سیستم ارزیابی فعالیتهای پژوهشی و تعیین ضوابط و نظارت بر کلیه امور مرتبط با دروس پایان نامه، سمینار، پروژه و کارآموزی دانشجویان زیر نظر معاونت آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌نماید.

در این راستا در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دروس سمینار و روش تحقیق از جایگاه خاصی برخوردار بوده و دانشجویان در نیمسال سوم تحصیلی با اخذ این دروس با فرایند انجام پژوهش و نحوه نگارش و چاپ مقالات پژوهشی آشنا می‌شوند. دانشجویان آموزش محور از این طریق توانمندی و امکان نگارش و چاپ مقالات پژوهشی را کسب نموده و دانشجویان ممتاز نیز با توجه به علاقمندی و انگیزه خود، موضوعات تحقیقی جدید را با راهنمایی اساتید مجرب در حوزه های تخصصی و پژوهشی انتخاب و در صورت احراز شرایط تغییر شیوه تحصیلی، درس پایان نامه را اخذ می‌نمایند. بنابراین دانشجویان این دانشگاه با هر شیوه تحصیلی می‌توانند در جهت تقویت کارنامه پژوهشی خود اقدام نموده و در صورت علاقمندی به فعالیت در حوزه های پژوهشی یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، توانمندی های لازم در این زمینه را کسب نمایند.

دکتر شهلا برجعلی‌لو

دکتر شهلا برجعلی‌لو

Dr. Shahla Borjalilou

عضو هیات علمی و مدیر پژوهش موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان
مرتبه علمی: استادیار
گروه آموزشی: مدیریت

e-mail